SphinxTrails: Η πρώτη μαθητική εφαρμογή που φέρνει την Τεχνητή Νοημοσύνη στους αρχαιολογικούς χώρους

Date:

Share:

SphinxTrails: Η πρώτη μαθητική εφαρμογή που φέρνει την Τεχνητή Νοημοσύνη στους αρχαιολογικούς χώρους

Εμπνευσμένη από τον ιστορικό γρίφο της Σφίγγας -«Ποιο ον έχει μία φωνή και γίνεται τετράποδο, δίποδο, τρίποδο;»- η ομάδα του ΕΠΑ.Λ. Μυκόνου παρουσιάζει το SphinxTrails, μια καινοτόμο μαθητική εφαρμογή που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για να μεταμορφώσει την επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους σε μια σύγχρονη, διαδραστική εμπειρία.

Αναπτύχθηκε από μαθητές και εκπαιδευτικούς του Τομέα Οικονομίας & Διοίκησης και συνδυάζει τεχνολογίες AI, GPS Tracking και SQL Database, προσφέροντας ένα νέο μοντέλο βιωματικής μάθησης όπου η ιστορία «ξεδιπλώνεται» μέσα από γρίφους. Ο επισκέπτης επιλέγει έναν από τους χώρους -Δήλο, Δελφούς, Μυκήνες, Επίδαυρο ή Κνωσό- και μέσα από έξυπνες προκλήσεις που ενεργοποιούνται μόνο στο σωστό σημείο, εξερευνά το μνημείο με τρόπο ενεργό και ουσιαστικό.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη λειτουργεί ως ψηφιακός συνοδοιπόρος, προσφέροντας καθοδηγητικές υποδείξεις, αξιολογώντας την πρόοδο και προσαρμόζοντας το επίπεδο δυσκολίας, ενισχύοντας την κριτική σκέψη των συμμετεχόντων. Παράλληλα, η SQL βάση δεδομένων καταγράφει διαδρομές, χρόνους και επιδόσεις, δημιουργώντας πίνακες κατάταξης που ενθαρρύνουν τη συνεργασία και τον υγιή ανταγωνισμό.

Η εφαρμογή βασίζεται σε MIT App Inventor για το front-end, σε SQL Server για την επεξεργασία δεδομένων και σε AI API Integration για την έξυπνη προσαρμογή του περιεχομένου, αποτελώντας ένα εντυπωσιακό παράδειγμα αξιοποίησης της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το SphinxTrails έχει στόχο να αναβαθμίσει τις σχολικές επισκέψεις και να προσφέρει στους χρήστες -μαθητές και επισκέπτες- έναν νέο τρόπο να γνωρίσουν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Η ομάδα σχεδιάζει ήδη την επέκταση της εφαρμογής σε περισσότερους ελληνικούς και διεθνείς αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και τη μελλοντική ενσωμάτωση Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR).

Η δράση συμμετέχει στον διαγωνισμό «Εικονική Επιχείρηση 2026» του JA Greece, αποτελώντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σχολικής καινοτομίας που ενώνει τεχνολογία, εκπαίδευση και πολιτισμό.

SphinxTrails – Παίζεις. Μαθαίνεις. Ανακαλύπτεις με τη δύναμη της AI.

━ more like this

Mayor of Andros: Η Πλατεία του Νειμποριού επιτέλους, Αλλάζει…!!!

Mayor of Andros: Η Πλατεία του Νειμποριού επιτέλους, Αλλάζει...!!! Ολοκληρώθηκε η μελέτη της επανακατασκευής και αναβάθμισης της πλατείας του Νειμποριού, πρώην ελικοδρόμιο Χώρας και ξεκινά...

Municipality of Andros: Σε εξέλιξη η διαβούλευση για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο στην Άνδρο

Municipality of Andros: Σε εξέλιξη η διαβούλευση για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο στην Άνδρο Νέα προγραμματισμένη ενημέρωση για το ΤΠΣ Η ενημέρωση προς τους πολίτες για...

Ο Γιάννης Βρούτσης αλλάζει το αθλητικό τοπίο του Μήλου – Δύο νέα αθλητικά έργα στη νησί

Η Μήλος αποκτά πλέον τις υποδομές που της αξίζουν — ένα νησί με αθλητικό παλμό, κοινωνική ενέργεια και προοπτική για το μέλλον. Ανακοινώθηκαν επενδύσεις...

Hatzimarkos Giorgos: Ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ιστορική αφετηρία επανεκκίνησης και μετάβασης στην εποχή των αρχών της Περιφερειακής Διακυβέρνησης

Τη θέσπιση Περιφερειακού Τέλους Ανάπτυξης και διοικητική ελευθερία των Περιφερειών, ζήτησε στο πλαίσιο της ομιλίας του ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ, Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος...

Εγκρίθηκε χρηματοδότηση 205.000 ευρώ, για ειδικές εγκαταστάσεις πρόσβασης στις παραλίες της Άνδρου [Έγγραφο]

Εγκρίθηκε χρηματοδότηση 205.000 ευρώ, για ειδικές εγκαταστάσεις πρόσβασης στις παραλίες της Άνδρου Έγκριση χρηματοδότησης 205.000 ευρώ για την προσβασιμότητα στις παραλίες της Άνδρου! Από το...