Κρουαζιέρα / Οι εμπνευστές της συγκεκριμένης μεθόδου θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό είναι εφικτή η μείωση των εκπομπών έως και κατά 7%.
Την ώρα που ο ναυτιλιακός κλάδος στρέφεται σε τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, η Carnival Corporation σχεδιάζει να επεκτείνει το καινοτόμο σύστημα εξοικονόμησης «φυσαλίδων» σε ολόκληρο τον στόλο κρουαζιερόπλοιων που διαχειρίζεται.
Η ιδέα που έχει δοκιμάσει η Carnival είναι η δημιουργία ενός λεπτού στρώματος φυσαλίδων αέρα ανάμεσα στην άτρακο του πλοίου και στο νερό, η οποία μειώνει την τριβή και αυξάνει τις επιδόσεις του. Οι εμπνευστές της συγκεκριμένης μεθόδου θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό είναι εφικτή η μείωση των εκπομπών έως και κατά 7%.
Σημειώνεται πως την αρχή έκανε το ΑIDAprima, ένα κρουαζιερόπλοιο με μήκος 300 μέτρα, πλάτος 37,6 μέτρα και βύθισμα 8 μέτρων. Το Hyperion Class AIDAprima είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που χρησημοποίησε σε το αποκλειστικό τεχνολογικό σύστημα λίπανσης με αέρα της Mitsubishi Air Lubrication System (MALS). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το σύστημα αυτό σχηματίζει μικρές φυσαλίδες αέρα, οι οποίες καλύπτουν τον πυθμένα του πλοίου σαν «χαλί αέρα», μειώνοντας έτσι την τριβή μεταξύ του κύτους και του θαλασσινού νερού κατά τη διάρκεια της πλεύσης. Το MALS περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμων κατά περίπου 7%.
Η Carnival Corporation σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση συστημάτων λίπανσης αέρα στις εννέα εταιρείες κρουαζιέρας που απαρτίζουν έναν στόλο με 87 κρουαζιερόπλοια.
«Η εγκατάσταση της τεχνολογίας λίπανσης αέρα είναι ακόμη ένα παράδειγμα των συνεχιζόμενων προσπαθειών μας να αυξήσουμε την ενεργειακή απόδοση και να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων σε όλο το στόλο μας», δήλωσε ο Bill Burke, επικεφαλής ναυτιλίας της Carnival Corporation. «Ανυπομονούμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα MALS και να προωθήσουμε τη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας για την αειφορία», πρόσθεσε.